Recenze: Lovci monster. Invaze (Larry Correia) | L-revue

Recenze: Lovci monster. Invaze (Larry Correia)

Když mi před několika lety přišel v zásilce od nakladatelství Fantom Print letáček propagující knižní novinku s názvem Lovci monster s. r. o., zaujala mne krátká ukázka natolik, že jsem si knihu koupila. Podotýkám, že jsem tehdy byla studentkou vysoké školy a každou investici do knihy jsem důkladně promýšlela – o to je akt koupě významnějším. Autorův sloh se nesl ve stylu humoru Roba Granta (tedy pokud by tohoto krále bránicirvoucích metafor popadl záchvat agresivity) a Jiřího Kulhánka. Sympatické mi bylo i to, že Larry Correia, autor akční fantasy série Lovci monster, jako by nebral svůj žánr příliš vážně.

Od vydání českého překladu prvního dílu Lovců monster (2012) uplynulo mnoho let, které přinesly další pokračování dobře našlápnutého konceptu. V roce 2013 vydalo nakladatelství Fantom Print Vendetu a Alfu, v roce následujícím Legii a Nemesis. Zatím poslední šestý díl série vyšel v angličtině v roce 2017, rok nato ho následoval český překlad s názvem Invaze.

Kdo jsou to vlastně lovci monster? Lovci monster jsou profesionálové, živící se lovem monster (upírů, vlkodlaků, zombie, obrů apod.), o kterých si „civilisté“ myslí, že jsou pouze záležitostí hororových filmů. Lovci monster s. r. o. jsou jednou ze soukromých loveckých společností, které sdružují ty nejlepší lovce ve svém oboru. Odměnu za zabitá monstra lovcům vyplácí Fonasil (Fond nadpřirozených sil).

Kniha Invaze navazuje na události předcházejícího dílu. Lidské ztráty v Posledním drakovi zanechaly v loveckých společnostech množství prázdných míst. Ačkoli monstrum už bylo polapeno a Fonasilem řádně proplaceno, nedořešené záležitosti stále zaměstnávají nejlepšího z lovců monster – Owena Zastavu Pitta. Pitt zjistí, že za všemi nedávnými útoky monster stojí jediná tajemná bytost.

Další šokující novinkou je zjištění, že ne všichni lovci monster, kteří se ztratili na Posledním drakovi, jsou mrtví. Někteří z nich skončili v říši nočních můr, do které se dá projít pouze přes základnu dávného boha chaosu. Tato bytost je však na svém radioaktivním ostrově obklopena tisíci dalších monster. Invaze loveckých společností do nepřátelské základny v rámci jedné velké společné akce je sice skoro sebevražednou záležitostí, ale na druhou stranu znamená odměnu ze zabitých monster pro každého.

Chválihodnou vlastností série Lovci monster je, že s dalšími díly neklesá kvalita, nastavená řádně vysoko prvním dílem. Correia se drží svého svérázného humoru a přiměřeného dávkování akce i emocí. Fanoušky zbraní potěší informace, že Correia se v nich vyzná a s radostí ve svých knihách používá vše od plamenometu až po katanu. A když mu dojdou zbraně, neváhá nechat své hlavní postavy kosit monstra třeba zemědělskou technikou.

Titul Invaze doporučuji všem fanouškům akční fantastiky, kteří ocení autorův osobitý humor. Pro ty, kteří sérii Lovci monster teprve objevili, přikládáme na konec článku ukázku z knihy Lovci monster s. r. o. Podotýkám, že nakladatelství Fantom Print aktuálně vydalo první díl série v novém vydání.

Knihu Lovci monster: Invaze můžete zakoupit v e-shopu na stránkách nakladatelství Fantom Print.

Ukázka z knihy Lovci monster s. r. o.

Nakladatelství Fantom Print je jedno z největších českých nakladatelství specializujících se na fantasy, sci-fi a literární adaptace počítačových her.